Acquire

UW MOBILITEIT TEN TIJDE VAN CORONAOns antwoord op veel gestelde vragen met betrekking tot uw (nieuwe) auto.

Uw mobiliteit ten tijde van Corona

Ook in deze onzekere tijd worden onderhouds- en reparatiewerkzaamheden aan zowel personenauto’s als bedrijfsauto’s gewoon uitgevoerd door ons Service team. Tevens worden klanten ondersteund in geval van storing of pech, dit conform de geldende gezondheidsrichtlijnen. Het onderhoud en reparatie aan voertuigen zijn activiteiten die momenteel door de overheid zijn goedgekeurd.

Onze eerste prioriteit blijft het beschermen van uw gezondheid en die van onze medewerkers bij het opstellen van hygiënemaatregelen  in onze werkplaatsen:

  • Contactloos begroeten en het afschermen van zones;
  • Het waarborgen van een veilige afstand tussen alle aanwezigen, zowel in een wachtrij als bij individuele ontvangst, afspraak of het in ontvangstnemen van de auto in de werkplaats;
  • Onze werkplaatsmedewerkers dragen beschermende kleding en handschoenen.

Indien u bij aankomst in onze werkplaats klachten heeft zoals hoesten en koorts, verzoeken wij u vriendelijk uw afspraak uit te stellen tot een medische check heeft plaatsgevonden.

Wij doen er alles aan om uw gezondheid, uw veiligheid en uw mobiliteit te waarborgen.

 

Ons antwoord op veel gestelde vragen met betrekking tot uw (nieuwe) auto
Voor ons geldt dat de werkplaats open blijft. Onze showroom voor verkoop van een nieuwe auto is echter gesloten. Uiteraard worden de richtlijnen van de RIVM aangehouden bij een bezoek aan onze werkplaats. Heeft u vragen over uw mobiliteit? In dit artikel geven we antwoord op de meest gestelde vragen.

Zijn jullie open of niet?

Slechts onze werkplaats is open. De showroom is vooralsnog gesloten. Gezien de snelle ontwikkelingen adviseren we uw bezoek aan onze werkplaats telefonisch even aan te kondigen, zodat u er zeker van kunt zijn dat onze medewerkers direct voor u klaar staan.


Is het wel veilig om langs te komen?

Ondanks het feit dat onze werkplaats nog open is, begrijpen wij volledig dat u misschien aarzelt om één van onze vestigingen te bezoeken. Wij kunnen u echter verzekeren dat wij alle mogelijke voorzorgsmaatregelen hebben getroffen om uw gezondheid te beschermen.

Onze hele organisatie volgt uiteraard de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met u 1,5 meter afstand bewaren. Wij hebben extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Daarnaast zijn eventuele medewerkers met lichte klachten geacht thuis te blijven. Mocht u zelf ook klachten hebben dan willen we u ook verzoeken om niet langs te komen. We kunnen in dit geval al uw vragen online en per telefoon beantwoorden.

Kan ik een Opel zakelijk leasen of kopen?

Als je een Opel zakelijk wil kopen of leasen ben je van harte welkom. Neem contact op om een afspraak te maken.

 

Ik heb een vraag of wil meer informatie

We zijn op verschillende manieren bereikbaar. Uiteraard kunt u alle informatie raadplegen op onze contactpagina, onze verkoopadviseurs zijn online en per telefoon bereikbaar. Zij zullen u met alle plezier helpen bij vragen over een nieuwe of gebruikte auto.

 

Ik wil een proefrit maken, kan dat nog?

Het is nog steeds mogelijk om een proefrit te maken! Neem contact op om een afspraak te plannen en details af te stemmen. Wij willen benadrukken dat we op alle gebieden de RIVM-richtlijnen hanteren en dus ook als het gaat om een proefrit. Wij zorgen ervoor dat uw favoriete Opel goed is schoon gemaakt en de verkoop-adviseur op gepaste afstand zaken ter plaatse afstemt, zodat u met een gerust hart kunt genieten van een rit in ‘uw’ nieuwe Opel. Als u toch nog twijfelt kunt u een proefrit aan huis aanvragen.

Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?

 Aangezien de levering van uw nieuwe Opel afhankelijk is van het moment waarop en het type auto dat u besteld heeft, willen we u vragen contact op te nemen ; wij kunnen u hier meer informatie over verstrekken. 

 

Mijn auto heeft reparatie / een servicebeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?
Wij zijn vooralsnog gewoon geopend. Om er zeker van te zijn dat u niet voor een gesloten deur staat, verzoeken we u om vooraf contact op te nemen. Wij zullen met u door de mogelijkheden lopen voor reparatie/service afgestemd op uw persoonlijke situatie. 


Ik wil een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?

Onze showrooms zijn op dit moment gesloten. Uiteraard helpen we u graag bij het uitzoeken/samenstellen van uw nieuwe Opel. Neem contact op om te kijken wat de mogelijkheden zijn om uw nieuwe Opel aan te schaffen.

 

Is levering aan huis mogelijk?
Heeft u een nieuwe auto besteld en wordt die binnenkort afgeleverd? Neemt contact op om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele levering aan huis.

 

Ik heb niet-dringende werkzaamheden om uit te laten uitvoeren aan mijn auto. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de erkend reparateur wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen?
- Neem rechtstreeks contact met ons op.

- Wijzig uw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die u heeft ontvangen.

Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?
Wij hebben alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat wij door uitval van medewerkers, prioriteit moet geven aan urgente reparaties.

 

Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?
Ja. Of u nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat u op een veilige manier uw auto aan ons kunt toevertrouwen.

 

Welke werkzaamheden kunnen in mijn werkplaats worden uitgevoerd tijdens de quarantaineperiode?
Alle werkzaamheden. Wij voeren alle gebruikelijke werkzaamheden uit (onderhoud, reparatie…). Wij zullen echter voorrang geven aan urgente werkzaamheden.

 

Is het echt toegestaan dat klanten een werkplaats bezoeken? 
Het bezoeken van een werkplaats is toegestaan.  Hierdoor kan iedereen ervoor zorgen dat zijn/haar auto betrouwbaar blijft; dit geldt voor zowel persoonlijke ritten als zakelijke ritten.

 

Mijn auto is opgeroepen voor een terugroepactie. Moet ik naar de werkplaats komen? 
Jazeker. Uw veiligheid heeft onze hoogste prioriteit. Neem contact op om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

 

Is Pechhulp nog operationeel?
Ja, we houden deze service operationeel. Heeft u pech en wilt u contact met ons opnemen, bel ons dan via het nummer 0800 099 12 22. In geval van pech, wordt uw auto naar uw huisadres gesleept als u over een eigen parkeerplaats beschikt, anders naar de werkplaats. Wij zorgen voor vervoer naar uw huisadres.

 

Wanneer ik te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?
Nee, indien u door de Corona crisis niet in de gelegenheid bent om ons te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft Opel Pechhulp geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.

 

Wat gebeurd er met mijn Lekker Duidelijk Onderhoudsabonnement?
Voor de Verlengde Garantie blijven de voorwaarden gelden zoals beschreven in het voorwaardenboekje van het Lekker Duidelijk Onderhoudsabonnement.

Voor Onderhoud wordt een tolerantie voorzien van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt).

 

Hoe zorg ik voor mijn auto als deze lang stil staat?

Zelfs als uw auto lang heeft stilgestaan, heeft deze speciale aandacht nodig om u een soepele herstart te kunnen garanderen.

Wenst u een gezond interieur?
Geef de voorkeur aan zeepwater boven hydroalcoholische gel. Maar laat voor een oplossing die echt ontsmettend is, uw auto over aan Opel Service. Wij gebruiken producten die aangepast zijn aan de materialen in uw auto en waarvan de schimmel- en bacteriedodende werking door onze technische en medische experts is goedgekeurd. Voor meer informatie kunt u onze Veiligheid & Hygiëne aanbod raadplegen.

Wenst u een goede werking van uw accu te behouden?
Voor voertuigen met een benzine-, diesel- of hybridemotor raden wij u aan om minstens iedere twee weken 30 of 2x 15 minuten te rijden. U kunt ook uw motor stationair laten draaien met minimaal stroomverbruik en enkel de dimlichten aan, minstens 2x 15 minuten per 2 weken. De uitlaatgassen van de diesel- en benzinemotoren bevatten koolmonoxideconcentraties. Laat daarom de motor op een goed geventileerde plaats draaien!

Maakt u zich zorgen over uw banden?
Als uw auto voor een langere periode stilstaat, kan dit leiden tot vervorming van uw banden. Door regelmatig met de auto te rijden kan dit worden voorkomen. We raden u ook aan om de druk van uw banden, inclusief reservewiel, regelmatig te controleren.

Is uw auto bedekt met stof?
Gebruik niet direct uw ruitenwissers om uw voorruit te ontdoen van stof, maar reinig het voorruit eerst met water. Onze werkplaatsen staan uiteraard tot uw beschikking om de staat van uw ruitenwissers te controleren.

Heeft u een elektrische auto?
Laat deze niet continu aangesloten. Houd het niveau van de accu tussen 25% en 50%. Om het niveau van de accu te controleren, raadpleegt u uw myOpel-app of het dashboard van uw auto.

Vraagt u zich nog steeds af waarom u uw auto in deze periode van stilstand regelmatig moet starten?
Naast de eerder genoemde punten kunt u door uw auto te starten ook het niveau van de olie, de koel- en de remvloeistof controleren en uw airco enkele minuten laten draaien om de ontwikkeling van bacteriën te voorkomen.

Moet u uw auto buiten parkeren tijdens stilstand?
Laat hem niet onder bomen staan waar deeltjes, takken en vogeluitwerpselen op uw auto kunnen vallen. De uitwerpselen zijn zeer corrosief en kunnen na verloop van tijd uw lakwerk onherstelbaar aantasten. Laat ze niet drogen en was uw auto regelmatig.

Na een periode van stilstand kunt u het beste contact opnemen. Wij kunnen u adviseren en uw auto reinigen en beschermen.