1898
De jonge Dries Jetten start in de Gennepse Niersstraat met de verkoop en reparatie van fietsen. In juni verschijnen de eerste advertenties van ‘A.J.H. Jetten’

1901
Jetten wordt ‘Hoofdvertegenwoordiger’ voor Minerva Motorrijwielen voor Nijmegen en Noord Limburg.

1902
Verhuizing naar de Gennepse Zandstraat met een ruime winkel en moderne werkplaats.

1904
De eerste automobiel wordt verkocht: een statige ‘Darracq’

1907
Start met de verkoop van fietsen van eigen fabricage: Jetten’s E.G.R., Limburgia en Fortuna rijwielen

1908
Jetten wordt verkoopagent voor ‘Simplex Automobielen’

1912
Het Agentschap voor Flanders Automobielen wordt aangegaan

1914
Als gevolg van de Wereldoorlog ligt de in- en verkoop van fietsen, motoren en auto’s vrijwel stil. Jetten start een vernikkel- en emailleer-inrichting’

1919
Dries Jetten voorziet commerciële kansen voor het vliegtuig en organiseert de ‘Eerste Gennepsche Vliegdag’. Hij landt met een AVRO-dubbeldekker vanuit Soesterberg op de Gennepse Maaskemp

1920
Oprichting van de N.A.V.O. in Cuijk, de Nederlandsche Automobiel en Vliegtuig Onderneming. Dries Jetten neemt deel aan dit bedrijf. In Cuijk worden vliegtuigen geproduceerd van het type ‘Parasol’ en ‘Condor’

1923
Ingebruikname van benzinepomp met ondergrondse tankopslag, Jetten gaat benzine-contract aan met ‘De Automaat’, het latere ESSO

1925
Jetten wordt officieel Citroën-agent voor Noord Limburg en Oost Brabant

1925
Piet Jetten gaat in de leer bij de fabriek van Gillet Motorrijwielen in Herstal (B), de verkoop van deze motorfietsen neemt serieuze vormen aan bij Jetten

1926
Op aanraden van zoons Piet en Jan wordt Jetten Official General Motors- dealer en bereikt met Chevrolet uitstekende verkoopresultaten

1927
Piet Jetten is mede-oprichter van de Gennepse Motorclub Limburgia. Hij sleept als fervent motorrijder vele prijzen in de wacht bij de loodzware terrein-kampioenschappen

1927
Autobedrijf A.J.H. Jetten organiseert de eerste ‘autoshows’ op buitenlocaties

1928
De verkoop van GM producten gaat zó voorspoedig dat een tweede hypermoderne vestiging wordt gerealiseerd voor ‘A.J.H. Jetten Elst’ (Rijksstraatweg Elst Gld)

1935
Piet Jetten ziet kan met de succesvolle Chevrolet en Opel Blitz producten fleet owners en transportbedrijven aan Autobedrijf Jetten te binden en hij is een van de succesvolste verkopers van GM producten

1938
Om ook de klanten aan de Brabantse kant van de Maas te bedienen wordt een volledig nieuw bedrijf aan de Spoorstraat in Boxmeer gebouwd: Autobedrijf Jetten Boxmeer is een feit

1938
Jetten krijgt het Texaco verkoopcontract in Boxmeer en neemt een tankstation met luifel (een noviteit) in gebruik

1943
Jetten Gennep en Jetten Boxmeer worden afzonderlijke firma’s, Dries Jetten draagt de bedrijven over aan zijn zoons Jan en Piet.

1944
Evacuatie van Oost Brabant en Noord Limburg; de bedrijfspanden lopen grote schade op en de voorraden en inventaris wordt geplunderd

1948
’50 Jaar A.J.H. Jetten’ wordt groots gevierd. Nieuwe Opel Blitz en Olympia weer leverbaar

1949
Jetten Gennep verhuist van de Zandstraat naar het volledig nieuw gebouwde garagebedrijf bij de voormalige Marechaussee-kazerne. Ingebruikname van ESSO-tankstation met kenmerkend DUDOK-design
